Dags för ett terapisamtal (frisörbesök)

De gånger då jag känner att mina problem är för stora för att sitta och älta med mina vänner (sorry but sometimes I need a outsiders opinion) då vet jag att det enda rätta är att boka in en tid hos min frisör.

Jag vet inte om det beror på att hon är en fantastisk person, att hon inte lever så tätt inpå oss och ser det från en annan vinkling eller om hon helt enkelt är en jävla spåkvinna, men av någon anledning så vet hon alltid vad jag ska göra för att reda ut min killproblem! (Nämnde jag att detta är en tjej som haft förhållande länge än vad jag har haft egen lägenhet?)

Idag var det en sån dag, jag behöver höra det den hårda vägen. Om jag skulle ta allt från början så skulle detta bli en hel bok men för att dra det väldigt kort:


Jag var tillsammans med en kille under några år, jag blev intresserad av en annan kille "J". Vi gjorde aldrig någonting annat än att småflörta med varandra. När jag och mitt ex gjorde slut så började vi höras mer intensivt.
Efter en blöt kväll på stan (för min del, han var hemma) så hörde jag av mig med orden "sov hos mig inatt"
"J" valde att sätta sig i bilen och började köra mot mig, klockan var då strax efter 3 och vi bor en bit ifrån varandra så när han ca 20 minuter senare ringer för att säga att jag ska komma och öppna porten så svarar jag inte. Han ringer igen och igen och skickar även några sms.
Varför jag inte svarar? Jag hade lyckats få ett annat hemsläp under dessa 20 minuter "D"
Jag kunde ju inte släppa in "J" när "D" var där, så jag smsar tillbaka att vi får ses en annan gång, att jag har annat för mig.
Sedan dess har det inte riktigt varit på samma sätt mellan mig och "J". Vi smsar fortfarande, lika flirtigt som vanligt, men betoningen från hans sida är mer sexuell än kärleksfull.

Varje gång vi bestämmer oss för att ses så ställer han in sista sekunden...


Nu till mitt dilemma:
Har han verkligen tappat bort telefonen, glömt den hos en polare, fått migrän (visste inte att killar kunde få det?!) åkt till fjällen etc.
Eller vill han ge igen för den där natten jag spenderade med "D" trots att han åkt i 20 minuter?
Eller vill han helt enkelt inte träffa mig mer?

Om jag skulle fråga mina vänner så skulle de säga att han visst vill träffa mig, att han vore en idiot om han gick miste om en så pass bra tjej som mig.
Men det är inte det jag behöver nu, nu behöver jag veta om jag brännt alla broar, därför behövde jag en tid hos mig psykolog, min klippa, min FRISÖR!

2 timmar klippning, slingor, färgning och terapi senare, vet jag att jag kommer att ha ett svar på frågan:

Är det värt att lägga ner mer tid på "J" än vad jag redan gjort?


/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0