Hur jag träffade mina ex

Jag känner många som vill lämna ett förhållande men inte riktigt vet om de vågar.
Mina vänner säger ofta kommentarer som:
"När ska de någonsin träffa någon igen"
"Tänk om han var den rätta, du vet inte hur jag känner mig när jag är med honom"
"Om jag gör slut så ska jag börja dejta "X" igen"

Det finns något fel i alla ovanstående kommentarer..
1) "När ska de någonsin träffa någon igen"
Att träffa någon är lätt i dagens samhälle, mankan ragga på krogen, på internet eller bara råka stöta på någon....de flesta av mina ragg eller pojkvänner ligger en liten historia bakom själva mötet. Jag träffade ett av mina ex genom att han grep mig. Jag var på väg till ett 5-ställe efter att ha varit på en annan krog och skulle gena över ett område som var avspärrat, han grep mig, vi började prata, jag stannade till 7 på morgonen och tittade på film och hånglade (i hans vaktbås) 3 dagar senare var vi på väg till Göteborg tillsammans på en liten minisemester och 2 månader efter det blev vi tillsammans.

Ett annat roligt möte var "J" honom träffade jag medan jag var tillsammans med mitt X, jag köpte ett fordon från en butik som han jobbade på, sedan ringde han mig en helg och frågade om jag ville ses (nummret hade jag ju lämnat för att han skulle ringa när mitt fordon var färdigt)

Ett sista möte var med "F". Jag var även då tillsammans med mitt x. Han fixade ett jobb till mig som kassör på en studentskiva. "F" var dj där och jävligt het.
Han och jag började prata väldigt mycket och när folket började komma så började vi smsa istället. Jag sa med en gång att jag hade kille så då sa han "när det tar slut, ring mig då"
Och det gjorde jag! 2 år senare!! Och då började vi dejta

Jag berättar inte alla dessa historier för att flasha med att jag har lätt att få killar, utan för att inspirera er om att vill man träffa någon så kan man göra det överallt!

2) "Tänk om han var den rätta, du vet inte hur jag känner mig när jag är med honom"
Det är sant, jag vet inte hur de känner sig när de är med "honom" men en sak vet jag, om det hade varit den rätta så hade de inte ställt frågan "ska jag göra slut"
Om man verkligen älskar någon, på riktigt, och inte bara som vän, utan som livskamrat, då har man inte ens en tanke på att göra slut

3) "Om jag gör slut så ska jag börja dejta "X" igen"
Detta är nog den värsta av dom alla! Om man gör slut med någon för att det inte fungerade, blir ihop med någon annan och sen när det tar slut med den så ska man gå tillbaka till den förra!! Say what?!?! Det är ju helt sjukt. Man lämnade ju personen för att det inte fungerade, då kommer det inte fungera nu heller!
Och varför går man tillbaka till gamla puddingar när det finns så många nya att utforska? Rädslan för att känna sig ensam? Jag tror att det bara är bra att känna sig ensam ibland...


/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0