Man kommer alltid...

Funderade över kommentaren som min vän M avslutade sitt inlägg med igår "Kan man komma över en kille genom att börja dejta andra? Eller gör det bara saken värre?"

Jag tror att man inte kan komma över någon genom att dejta andra, men man kan ha jävligt kul på vägen!

Låt mig förklara;
Man kommer alltid, hur många man än dejtat efter ett uppbrått, att bli ledsen när sitt X går vidare.
Man kommer alltid, hur lång tid det än gått att ha speciella känslor för den personen
Man kommer alltid, hur mycket tårar man än gråter att känna en viss saknad, inte alla dagar, men vissa, som den dagen HAN gifter sig, den dagen HAN fyller år, den dagen HAN låtsas att han inte ser dig på busshålsplatsen (för att han är där med sin nya tjej, ja det har hänt mig!!)

Men varför då inte spendera den första hemska tiden med någon annan? Ha en trevlig tid på vägen till sitt accepterande om skilda liv?
Istället för att gråta ensam, varför inte hångla tillsammans?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0