Mitt eget lilla Stockholm

När jag tänker på Stockholm så tänker jag på många saker.

Men de största delarna enligt mig är restaurangerna, klubbarna, festen, shoppingen, människorna konsten och kärleken.

På sätt och vis är min lägenhet som mitt eget lilla Stockholm.

Låt mig förklara:

 

Allt finns där… Min säng har många gången förvandlats till min egen lilla restaurang dit jag tar med take-away mat och gärna stannar länge!



Oftast är mitt kök fyllt av goda vänner som lagar fantastiska middagar ihop med mig och sedan äter och dricker vin långt in på småtimmarna, tills jag vill gå och lägga mig och ”stänger”



Jag kan nog inte komma på en enda helg då vi inte varit hemma hos mig och druckit vin för att sedan bege oss ut i Sthlms riktiga nattliv. Därmed är min lägenhet lite som ett förkrökshak (som jag alltid får städa lördag och söndags mornarna.)


Shoppingen, en av mina största intressen. Mitt högsta krav när jag skulle skaffa lägenhet var walkincloset (och badkar såklart!)

I min garderob kan du hitta allt. Kan inte ens räkna alla skor jag har (vissa har jag aldrig ens använt) men jag mår bra av att titta på dom och de står snyggt uppradade längs ena långsidan, från golv till tak på hyllor som går längs hela väggen.

Fina klänningar, tunikor och toppar i alla dess färger och säkert 20 par jeans.


Människorna finns ju också i min lägenhet då jag hatar att vara ensam så har jag alltid någon där, jag bor till och med ihop med en av mina bästa vänner


Konsten, kanske inte så mycket som jag önskar, men Lina Gardelid har alltid varit någon som jag inspirerats av då hon har väldigt feminin konst och har därför 1 tavla av henne i sovrummet, 3 i vardagsrummet och 1 i hallen. (hennes konst hittar ni på http://www.linagardelid.com/)

 


 

Kärleken är ingenting jag kanske måste förklara, men visst har man väl dragit hem ett och annat hemsläp som senare, eller i alla fall för stunden, resulterat i en romans

 


 

Som ni hör, mitt hem, min borg, MITT EGET LILLA STOCKHOLM <3

 

Kärlek

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0