Rykten och stämplar

"J" är och dushar. Vi har haft en bra middag och en ännu trevligare efterrätt!

Jag kom att tänka på en sak när jag var på väg hem från jobbet idag...

När man var mindre, gick i skolan och så, då var det väldigt svårt att bli av med ett rykte om man någon gång gjort någonting som andra reagerade på. Stämpeln som "slampa" kom lätt om man var med 2 killar i samma gäng, stämpeln "plugghäst" kom om du gjorde bra ifrån dig på mer än 2 prov i rad och stämpeln som "falsk" kom lite vad man än gjorde.

Skillnaden då och nu är egentligen bara att om du gjorde någonting då, så stöttade dina vänner dig till 1000% om ryktena började sprida  sig och de elaka kommentarerna kom ifrån dina fiender eller de som endast var bekanta.
Idag är det istället dina bästa vänner som dömmer dig. Låt mig förklara:

För ett tag sedan så råkade jag säga att jag gillar att ragga på upptagna killar, att jag är lite av en bekräftelseknarkare. Mina vänner frågade då om jag någonsin raggat på deras killar. Utan att tänka mig för (jag skyller fortfarande på att jag tagit ett glas vin för mycket) så sa jag "absolut"

Nu får jag höra små pikar hela tiden; några exempel på kommentarer eller sms jag fått senaste månaderna:

1) Jag är ju inte dum, jag fattar ju att du hånglat med "X" det är ju inte direkt första gången du raggat på mina killar

2) Dina falska sjuka människa, du visar ingen respekt för andra (när jag pratade med en kompis dejt när vi var 6 st som spelade biljard, hon var med, jag hade en egen dejt, men ändå var jag en falsk sjuk människa)

3) Kan inte du bara vara osminkad nästa gång jag tar hit mitt ragg? Jag vill ju inte riskera något, efter det du sa om bekräftelsebehov

4) Har du någonsin raggat på "X"

5) Har du någonsin raggat på "P"

6) Har du någonsin raggat på "L"

Ja, ni börjar nog förstå vad jag menar.

Pga. en felsägning så har jag fått en stämpel, men denna gång är den svårare att tvätta av sig, eftersom att det nu är ens vänner som säger dessa saker och inte några från parallelklassen...

/S


Kommentarer
Postat av: c

Känner igen mig! Alltså i att vännerna kan vara ganska dömande och ge pikar... Är lite rädd för att berätta saker jag skäms över då.



Bra blogg förresten!

2011-01-18 @ 21:13:33
Postat av: Lena

men är det konstigt? om du berättar för folk att du raggar på deras killar, så är det väl verkligen inte märkligt att de reagerar? om de dessutom är dina vänners ragg/killar du raggar på, kan man ju fundera över vilken vän DU är. jag kanske missförstår vad du skriver, men om jag har förstått dig rätt så tycker jag att det enda konstiga är att du verkar vara lite förvånad över att dina vänner inte uppskattade att du raggar på deras killar.

2011-01-18 @ 21:37:15
Postat av: Sandra

gillar er blogg, känns som en liten sex and the city touch på den :) har ni tänkt vara anonyma eller kommer ni berätta mer om vilka ni är och visa bilder? :)

2011-01-18 @ 21:44:38
URL: http://sandrysplace.blogg.se/
Postat av: Hearthome

Håller med "lena", haha!

2011-01-18 @ 21:57:21
URL: http://hearthome.blogg.se/
Postat av: Ellie

Jag känner igen mig! Man får helt enkelt bara vara tyst om sina tankar ibland

2011-01-18 @ 22:25:00
Postat av: Maria

Håller med dina vänner till 100%. Jag skulle aldrig acceptera att någon av mina vänner slänger ur sig något sådant, det är inte okej. Du ska vara glad att du har dem kvar ändå.

2011-01-19 @ 14:56:05
Postat av: Anonym

Men är man så uppmärksamhetssökande att man raggar på sina vänners killar behöver man jälp, det är inte ok att ha så lite empati för sina vänner.

2011-01-19 @ 22:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0