En tung morgon.

Imorse ringde klockan för tidigt. Jag ville inte gå upp. Jag ville inte lämna honom själv i sängen. Jag låg kvar extra länge. Förde ner min hand mot hans privata ägodel. Smekte lite, ville bara se om han var vaken. Han tittade upp och log. Ville ha mer. Men klockan ringde igen. Jag kunde inte ligga kvar. Tanken slog mig, skulle jag ringa och sjukanmäla mig? Men när jag hörde dina ord eka i huvudet kunde jag inte annat än att gå upp. Jag gav honom en förlåtande blick och gick in på toaletten. Tvättade ansiktet, sminkade mig och drog snabbt på mig mina kläder. Jag gick sedan in till honom igen, då han snabbt hade somnat om. Stod bara där. Han var så otroligt vacker där han låg och sov. Tittade på klockan, skulle jag hinna med en snabb omgång innan jobbet? Men jag tog mitt förnuft till fånga och gick ut i hallen. Satte på mig skorna och jackan. Och stängde dörren.. En dörr som jag inte vet om den kommer att öppnas igen.

När jag kom till jobbet hade jag fått ett sms:

"jag vill ha dig, kommer du förbi ikväll?"

Vad menar han? Varför gör han så här?

Ska jag låta honom äta kakan men samtidigt ha hela kakan kvar?

/M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0